کد مطلب:150212 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:244

کربلا اثبات بودن خود
آنچه معاویه بر باور مردم نشانده بود قدرت برتری بود كه مرم از او تصور كرده بودند. اژدهای قدرت از طریق دولت غول آسای اموی - رومی، سراسر سرزمین اسلامی را زیر حاكمیت خود دارد. توان مقابله با هر كس و هر جا، چیزی است كه معاویه می خواست در ذهن مردم نشسته باشد، و البته نشسته بود. هر چیز بر اساس و در حول محور ترس از حكومت، دوران دارد و درخشش سلاحهاست كه افكار را جهت می دهد و راههای زندگی كردن را تعیین می كند و هیچ انتخاب آزادی برای انسانها باقی نمی گذارد. در چنین شرایطی درگیر شدن با اژدهای قدرتی كه سایه او همه جا گسترده شده، مرعوب قدرت نمایی این اژدها نشدن، جامع ترین كاری است كه هر كس بتواند به آن دست بزند، بودن خدو را اثبات كرده است. چرا كه هر كس به


اندازه انتخاب هایی كه خود انجام می دهد وجود دارد. و نفس نپذیرفتن این سایه ترس، زندگی و مقصد و هدف حیات است و زندگی یعنی: «لا حول و لا قوة الا بالله العلی العظیم».

معاویه این را نمی خواست، و حسین علیه السلام همین را حاكم كرد؛ چرا كه وقتی فضای ترس حاكم شد همه مرعوب می شوند و دیگر هیچ كس نمی تواند انتخاب آزاد داشته باشد مگر این كه حكمت حسینی را به مدد بگیرد.